6 razloga zašto kućni ured nije za svakoga

27. 8. 2021

Počinje li Vas iscrpljivati rad od kuće, a u svom okruženju čujete samo pozitivne povratne informacije o kućnom uredu? Najnovija istraživanja dokazuju da rad od kuće jednostavno nije za svakoga.

Sadržaj:

  • 1) Teško odvajanje osobnog i poslovnog života
  • 2) Nedostatak socijalizacije
  • 3) Nedostatak timske sinergije
  • 4) Niža radna učinkovitost
  • 5) Veći troškovi
  • 6) Zdravstveni problemi
  • Prije nekoliko godina, kućni ured bio je dobrodošla prednost s kojom su tvrtke mogle privući mnogo ljudi. Ali s početkom pandemije koronavirusa, gotovo svi koji su to bili u mogućnosti prebacili su se na kućni ured.

    Neki od nas na taj način rade više od godinu dana. No među stručnjacima za radno okruženje sve su glasniji glasovi da su dobrobiti uredskog rada od kuće uvelike precijenjene. Iz kojih razloga?

    1) Teško odvajanje osobnog i poslovnog života

    Naše ponašanje i emocionalno stanje uvelike ovisi o okruženju u kojem se krećemo. Ured je povezan s određenom dozom stresa, koja nas (ako postoji razumna količina) može potaknuti na bolji radni učinak. Dom je sigurno utočište za nas, gdje možemo ostaviti svoje brige iza nas i biti ono što jesmo.

    S kućnim uredom, međutim, ta podjela nestaje – naš radni kutak u dnevnoj sobi odjednom postaje stresan, dok kuhamo razmišljamo o nadolazećim rokovima, a posao nas prati u krevet. A povrh toga, imamo i kućne obaveze.

    Stoga ne čudi da se – uključujući rad u neprikladnim uvjetima – broj anksioznih poremećaja i depresije u godinu dana od početka pandemije utrostručio. S tim je povezana sve veća napetost između parova koji su prisiljeni raditi zajedno, što dovodi do sve više rastava i razvoda.

    Pretjerani stres može dovesti do slabljenja imunološkog sustava i niza bolesti. Kako se boriti s njim saznajte u članku Kako se riješiti stresa.

    2) Nedostatak socijalizacije

    Nedostatak kontakta s drugim ljudima navodi se kao jedan od najvećih nedostataka rada od kuće. Posebno su ugroženi ljudi koji žive sami. Nisu izvan opasnosti ni pojedinci koji žive s obitelji - važna je raznolikost međuljudskih odnosa.

    Iako vaši suradnici možda nisu Vaši najbolji prijatelji, male interakcije koje imate s njima tijekom dana apsolutno su bitne za Vaše mentalno zdravlje (pod pretpostavkom da je radno mjesto prijateljsko). Prema istraživanju, nedostatak socijalizacije povećava vjerojatnost razvoja neurodegenerativnih bolesti poput Alzheimerove bolesti.

    3) Nedostatak timske sinergije

    "Timsko okruženje" nije prazan korporativni pojam. Ovo je pravi fenomen, kada bliska suradnja sposobnih ljudi na jednom mjestu izrodi ideje do kojih pojedinci ne bi sami došli. Pritom se mnoge ideje javljaju slučajno, primjerice u kuhinji ili na putu do ručka.

    Ova vrsta interakcije nedostaje kada radite od kuće. A i najbolja aplikacija za chat ili konferenciju - zbog nedostatka spontanosti - ne može ih zamijeniti. Iz tima sposobnih stručnjaka gubi se sinergija i dodana vrijednost zbog koje su angažirani.

    istock-1127397327.jpg

    4) Niža radna učinkovitost

    Kućni ured povećava vrijeme reakcije - zadatak koji inače možete završiti u nekoliko sekundi u uredu s pitanjem može trajati nekoliko sati kada radite od kuće. Često je potrebno poslati e-mail i čekati da sugovornik odgovori.

    Zbog nezadovoljavajuće okoline (buka, ograničena sposobnost koncentracije) produktivnost također značajno opada. Prema analizama koje su proveli ApuTime i DAP Services, zaposlenici u kućnom uredu svaki dan u prosjeku provedu do 2,5 sata više na poslu nego kad to rade iz ureda.

    Uz veći broj ometajućih podražaja, kriva je i slaba sposobnost nekih zaposlenika da učinkovito organiziraju svoje zadatke. Problem je i nepoznavanje metoda za učinkovitu borbu protiv prokrastinacije.

    5) Veći troškovi

    Sa stajališta mnogih tvrtki, kućni ured je još uvijek korist, pa stoga ne vide razlog zašto bi njihovi zaposlenici dobili naknadu za troškove rada kućnog ureda. Ali ako provodimo 8 ili više sati dnevno za računalom, naknade se zbrajaju tijekom dugotrajnog rada od kuće.

    Osim potrošnje električne energije, tu su i troškovi za rasvjetu, ali i za piće i male zalogaje koje mnoge tvrtke osiguravaju svojim zaposlenicima.

    Osim toga, često postoji potreba za printanjem tijekom rada. Poslodavac Vam po zakonu mora nadoknaditi troškove tonerauredskog papira – no opet Vam ide račun za potrošnju struje, kao i istrošenost Vašeg kućnog printera uzrokovanu većim brojem printanja.

    6) Zdravstveni problemi

    Mnogi ljudi nemaju svoj kućni ured opremljen odgovarajućim namještajem. Ukratko, jednostavno nemaju novca za nabavu odgovarajuće opreme iz vlastitog proračuna ili im ergonomska stolica i stol za pozicioniranje nisu prioritet. Pogotovo u situaciji kada zbog bauka ekonomske krize raste i rizik od gubitka posla.

    Međutim, korištenjem neodgovarajuće opreme vrlo brzo se javljaju zdravstveni problemi poput kroničnih bolova u leđima. S vremenom se mogu razviti u, na primjer, oštećenje intervertebralnih diskova.

    Planirate kupiti odgovarajuću uredsku stolicu za svoj dom? Pročitajte kako odabrati uredsku stolicu.

    Ujedno nas rad u uredu tjera na kretanje. Čak i kratka šetnja do stajališta od kuće i od stajališta do radnog mjesta pokreće nas i oksigenira naš mozak. Tada smo učinkovitiji i bolje raspoloženi. Istodobno se u mozgu pod utjecajem sunčevih zraka razgrađuje hormon sna melatonin, tako da nakon dolaska u ured ne budemo pospani.

    Slični članci

    uvod 3 minute čitanja

    4 savjeta kako da se učinkovito riješite stresa

    Određena doza stresa uobičajen je dio naših života. Međutim, ako smo pod prevelikim stresom, ozbiljni zdravstveni i psihički problem su neizbježni. Ljudi pod stresom podložni su razvoju sindroma sagorijevanja, a u najgorem slučaju mogu završiti i u bolnici. Saznajte kako se riješiti izvora stresa kako biste bili zadovoljni na poslu.

    Cijeli članak »
    3 minute čitanja

    5 savjeta kako stvoriti prijateljsku atmosferu u uredu

    Čak oko 16 % zaposlenika daje otkaz zbog loše atmosfere na radnome mjestu. Prijateljski odnosi s kolegama i ugodna radna atmosfera mogu nam biti snažni motivatori za ostanak na određenom poslu iako smo možda dobili atraktivnu ponudu iz druge tvrtke. Kako stvoriti prijateljsku radnu atmosferu u uredu? Za vas imamo pet savjeta.

    Cijeli članak »