5 savjeta kako učinkovito raditi od kuće tijekom karantene

18. 3. 2020

Pandemija koronavirusa natjerala je neke zaposlenike da rade od kuće. Za neke je pojedince kućni ured (gotovo) svakodnevni kruh. Drugi su se našli u situaciji koju su poznavali samo po tvrtkinim (i neiskorištenim) pogodnostima. Ovaj smo članak osmislili za radnike koji imaju priliku raditi od kuće, ali ne znaju kako se dogovoriti da u dnevnoj ili spavaćoj sobi obavljaju isti radni učinak kao u svom uredu.

Sadržaj:

  • 1) Osigurajte duševni mir za koncentraciju
  • 2) Radite u razdobljima najveće produktivnosti
  • 3) Izbacite odugovlačenje
  • 4) Posegnite za odgovarajućim aplikacijama
  • 5) Odvojite posao i privatni život
  • 1) Osigurajte duševni mir za koncentraciju

    Za rad od kuće moraju se stvoriti adekvatni uvjeti. Osnova je radno mjesto - idealno odvojena prostorija s vratima - iz koje ćete obavljati svoje radne zadatke. Tijekom karantene vjerojatno je nećete moći opremiti odgovarajućim uredskim namještajem, ali to nije najvažnije.

    Najvažnije je postići maksimalnu moguću smirenost kako biste se mogli koncentrirati na posao. Ako ste završili u izolaciji sa svojom obitelji, dogovorite vrijeme kada ne želite da Vas se uznemirava. Ako je ikako moguće, pokušajte zamoliti djecu (i Vašeg partnera) da ograniče bučne aktivnosti u navedeno vrijeme.

    Ako posao to ne zahtijeva, isključite se s društvenih mreža, isključite telefon i bacite se na posao. Čovjeku je potrebno oko 15 minuta da uđe u takozvani flow, stanje u kojem je potpuno uronjen u posao i ne primjećuje okolinu ni vrijeme. Nakon toga posao ide gotovo sam od sebe.

    Naš savjet: Povećajte pozornost prikladnom glazbom
    Mnogim kreativnim profesionalcima glazba s ponavljajućim ritmom i melodijom, idealno puštena kroz slušalice, pomaže im da se usredotoče. Netko produbljuje koncentraciju slušajući techno ili trance; ako ste ljubitelj klasične glazbe, posegnite za minimalističkim skladbama Philipa Glassa.

    2) Radite u razdobljima najveće produktivnosti

    Prisilni kućni ured izvrsna je prilika za istraživanje vlastitih bioloških ritmova. Ne morate slijediti raspored svog poslodavca – saznajte koji dio dana će Vam dati najbolji rezultat u najkraćem vremenu.

    Naravno, to ne vrijedi 100 %, za neke poslove (razgovori s klijentima, video konferencije s kolegama) jednostavno morate biti dostupni u navedeno vrijeme. No, vrijeme kreativnog rada možete odrediti prema potrebama Vašeg organizma.

    Postojanje tzv. cirkadijurnih ritmova potvrđuje niz znanstvenih istraživanja. Većina ljudi je najproduktivnija između devet ujutro i podneva. Zatim dostižu drugi vrhunac produktivnosti nedugo nakon dva sata poslijepodne.

    Međutim, mnogi pojedinci su promijenili biološke ritmove. Takozvani "Ševe" najbolje rade u ranim jutarnjim satima, a dok većina ljudi krene prema radnom mjestu, većina zadataka je obavljena. "Sove" su pak najproduktivnije kasno noću, kada većina populacije spava.

    homeoffice-5-tipov-nahled2.jpg

    Ako okolnosti dopuštaju, pokušajte s drugačijim ritmom kako biste povećali svoju produktivnost. Slušajte svoje tijelo i osjetite kada Vam posao postaje lakši. Budite precizni: izmjerite koliko Vam je vremena potrebno da obavite određeni zadatak u različitim dijelovima dana.

    Možda ćete uvidjeti da svoj posao najbolje obavljate oko dva ujutro – a nakon povratka na posao dogovorit ćete se za skraćeno radno vrijeme od kuće.

    3) Izbacite odugovlačenje

    Uklonili ste vanjske smetnje i znate svoje najproduktivnije doba dana. Ostaje još samo jedno – osloboditi se unutarnjeg poriva za listanjem društvenih mreža ili gledanjem serije. U usporedbi s uredom, dom nudi mnogo više mogućnosti za odvraćanje pažnje. Pritom Vam nitko ne čuva leđa, pa morate sami paziti na svoju radnu etiku.

    Problem je što mnogi od nas odugovlače čak i tijekom aktivnosti koje su dio našeg posla. Odgovaranje na e-mailove i lutanje kroz zadatke jednako su štetni za radnu koncentraciju kao i trčanje do štednjaka ili brisanje poda. To ne znači da se ne biste trebali baviti ovim aktivnostima; samo ih izbjegavajte u vremenu određenom za dubok, fokusiran rad.

    Aplikacije za blokiranje društvenih mreža kao što su StayFocused ili Mindful Browsing (proširenje za Chrome) mogu pomoći.

    Naš savjet: Počnite s najtežim zadatkom dana
    Nisu to gluposti – prekrižite stavku s to-do liste koja Vas najviše plaši i ujedno dobijete motivaciju za daljnji rad. Ova metoda rada detaljno je obrađena u knjizi američkog konzultanta Briana Tracyja “Pojedi žabu!”.

     

    Za više savjeta o borbi protiv odugovlačenja, pogledajte članak 4 savjeta o tome kako (konačno) okončati odugovlačenje.

    4) Posegnite za odgovarajućim aplikacijama

    Google Hangouts

    Provjereni alat za videokonferencije Google Hangouts nudi dobru kvalitetu veze (i video i audio) i ne košta ništa. Za izradu konferencije potreban Vam je Google račun. Uz osnovni, besplatni profil, na poziv možete pozvati do 10 sudionika. Ako koristite naprednu verziju G Suitea, može ih biti do 25.

    Također možete podijeliti svoj ekran u Hangoutsu, tako da nije problem pripremiti prezentaciju za klijente. Chat je također dio alata.

    Disk Google (Google Drive)

    Aplikacija Disk dio je Google računa. Nije samo prikladan za pohranjivanje raznih dokumenata, već je opremljen i paketom uredskih programa koji zamjenjuju Microsoft Office. Možete koristiti Google tablice umjesto Excela, možete koristiti Google dokumente umjesto Worda.

    Također možete dijeliti datoteke s kim god želite. Obični račun nudi svakom korisniku 15 GB prostora za pohranu besplatno, u verziji koja se plaća (G Suite) možete proširiti pohranu do 30 TB.

    Slack

    Idealna platforma za timsku komunikaciju u malim i velikim tvrtkama. Nudi privatne i grupne razgovore s drugim zaposlenicima, dijeljenje datoteka, arhiviranje poruka ili spajanje, primjerice, na spomenuti Google Drive. Osnovna verzija aplikacije je besplatna (registrirati se možete ovdje).


    slack-homeoffice-nahled2.jpg

    Više savjeta o radu s uredskim internetskim alatima potražite u našim člancima:

      5) Odvojite posao i privatni život

      Razdvajanje posla i osobnog života važno je za Vaše mentalno blagostanje. Miješanje posla i zabave (ili kućanskih obaveza) znači stalno prebacivanje pažnje. Sličan multitasking ne funkcionira – samo ćete se potpuno iscrpiti bez rada više od dva sata dnevno.

      Postavite fiksni raspored kada radite, kada se brinete za kuću i kada provodite vrijeme sa svojom obitelji.

      Slični članci

      2 minute čitanja

      Savjeti za Google kalendar – učinkovito planirajte svoj život

      Kalendar – neophodna stvar za planiranje kratkoročnih i dugoročnih aktivnosti. Neki se oslanjaju na dobri stari stolni kalendar, drugi se ne snalaze bez zidnog kalendara, a treći ne mogu bez klasičnog rokovnika. Vremena i navike se mijenjaju, a pojavom tableta, smartphonea i drugih uređaja ponekad je teško reći tko koga zapravo kontrolira.

      Cijeli članak »
      3 minute čitanja

      5 pravila za upravljanje vremenom

      Ako nikad nemate dovoljno vremena za svoje obaveze, ovaj će vam članak pomoći u svladavanju osnovnih pravila za upravljanje vremenom. Možete biti fleksibilniji što se tiče točnosti na poslu ako ne morate odgovarati nekome drugome. Međutim, situacija je drugačija ako neki nedovršeni zadatak morate za 5 minuta predati svom šefu. Što vam sve može pomoći držati se zadanih rokova?

      Cijeli članak »