Epson: priča o inovativnoj marki koja je započela u trgovini sojine paste

9. 4. 2021

Nema mnogo tvrtki koje se mogu pohvaliti da u redovitim ciklusima dolaze s revolucionarnim tehnologijama. Epson je jedna takva tvrtka. Ujedno, počeci njegove priče vrte se oko proizvodnje satova, a u tiskare je Epson dospio zahvaljujući Olimpijadi u Tokiju. Nastavak u članku…

Sadržaj:

  • U početku bijaše vrijeme
  • Od Olimpijskih igara do printera i računala
  • Kratko povlačenje iz središta pozornosti
  • U početku bijaše vrijeme

    Seiko Epson Corporation (skraćeno Epson) danas je jedan od vodećih konglomerata usmjerenih na proizvodnju vrhunske računalne i zaslonske elektronike. Osim printera i punjenja, asortiman ove japanske tvrtke uključuje projektore, računala, pametne blagajne i velike LCD zaslone.

    Kao i mnogi drugi elektronički divovi, Epson (pod imenom Daiwa Kogyo) počeo je kao mala radionica, daleko od današnje divovske korporacije. Godine 1942. osnovao ju je u gradu Suwa - kao podružnica Daino Seikosha (danas Seiko) - Hisao Yamazaki.

    Od početka je Kintarō Hattori, istaknuti japanski urar i osnivač tvrtke Daino Seikosha, držao zaštitničku ruku nad Yamazakijem i njegovim poslovanjem. Budući Epson uglavnom se bavio proizvodnjom komponenti za satove. Zanimljiva je činjenica da je originalna radionica tvrtke izgrađena na mjestu nekadašnje trgovine miso sojine paste, popularnog sastojka u japanskoj kuhinji.

    Godine 1959. Daiwa Kogyo preuzima dio tvornice satova od svoje matične tvrtke. Međutim, to nije bio neprijateljski čin, dvije su tvrtke nastavile surađivati ​​(usput rečeno, taj savez traje do danas). Godine 1969. lansirali su Seiko Quartz-Astron 35SQ – prvi komercijalni elektronički sat koji je koristio silikonski oscilator.

    seiko_astron.jpg

    Izvor: By Deutsches-uhrenmuseum - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=49275392

    Od Olimpijskih igara do printera i računala

    Još prije toga obje su tvrtke postale službeni dobavljač mjerenja vremena za Ljetne olimpijske igre u Tokiju (1964.). Ovim naizgled simboličnim činom počelo je ​​Epsonovo poglavlje kao tvrtke koja se bavi proizvodnjom elektroničkih printera.

    Tvrtka već nekoliko godina eksperimentirala s njihovom proizvodnjom, no poticaj za puštanje u prodaju bilo je domaćinstvo Olimpijskih igara u Japanu. Organizatorima je trebao uređaj koji može printati izmjereno vrijeme. Te na temelju printera koji su isporučili Daiwa Kogyo i Daino Seikosha (tj. Epson i Seiko), nekoliko godina kasnije nastao je jedan od prvih komercijalnih printera – EP-101.

    Uređaj se uglavnom koristio za print rezultata iz digitalnih kalkulatora. Epson TX-80 matrični printer obično se spajao na osobno računalo. Njegova poboljšana verzija (model MX-80) postala je najprodavaniji printer u SAD-u u svoje vrijeme.

    Jeste li znali da...
    Jeste li se ikada zapitali o podrijetlu imena Epson? Naziv današnjeg tiskarskog giganta varijacija je na pjesmu EP-a Son (→ Epson). Temelji se na činjenici da je printer EP-101 bio znatno manji u odnosu na originalni prototip i davao je dojam "potomka" (sina).
    Naziv Epson brzo se zaživio, a 1982. Daiwa Kogyo ga je uključio u naziv, koji je promijenio ime u Epson Corporation (i tri godine kasnije u Epson Seiko Corporation).

    epson-hx-20.jpg

    Početkom 1980-ih, Epson je lansirao prvo prijenosno računalo, Epson HX-20. Služio je za računalne operacije i pisanje jednostavnih programa, ali su se na njemu mogle igrati i primitivne igre. Uređaj je također imao mali printer, vanjske aplikacije učitavale su se iz posebnih patrona s magnetskom vrpcom.

    Epson također stoji iza Micro Piezo tehnologije printa, koja omogućuje vrlo detaljan print podešavanjem veličine prolaznih kapljica tinte. Zahvaljujući tome, 1994. tvrtka je uspjela ponuditi prvi komercijalno dostupan printer u boji, Stylus Color (P680) s razlučivošću od 720 DPI. U isto vrijeme, Epson je na tržište uveo brzosušeće tinte u boji.

    Čineći to, tvrtka je zaobišla dva glavna problema koji su priječili širenje printera u boji ranih 1990-ih: netočan print i rasplinjavanje boje nakon nanošenja. Usput, Micro Piezo tehnologija se koristi i danas.

    Kratko povlačenje iz središta pozornosti

    Priča o Epsonu ne bi bila potpuna bez kontroverzi koje su, u većoj ili manjoj mjeri, isprepletene s poviješću većine globalnih korporacija. Godine 2003. nizozemska organizacija za zaštitu potrošača optužila je Epson da ne dopušta korisnicima da iskoriste svu tintu u spremnicima. Ali kasnije se pokazalo da je zaostala tinta neophodna za pravilan rad ispisne glave.

    U 2015. otkriveno je da neki Epsonovi printeri prijavljuju traženje zamjene uloška kada je u ulošku još uvijek ostalo oko 20 % tinte. No niti jedna od tih afera nije trajno narušila ugled tvrtke.

    Epson se ubrzo bacio na druge tehnološke izazove. U 2016. lansirao je vlastite VR naočale i lansirao inkjet printer SureColor SC-P10000 koji printa do 1,11 metara širine (pa je stoga pogodan za print velikih formata).

    Priče drugih tvrtki
    Pitate li se kako su vodeći proizvođači pisača postali istaknuti? Također pročitajte o povijesti Brother, Samsung, HP, CanonDell.

    Slični članci

    3 minute čitanja

    Canon: priča jednog od najinovativnijih brendova na svijetu

    Prvi fotoaparat izradili su već 1934. godine, a osim što je bio vrlo sličan tada poznatim Leica fotoaparatima, Canonov prvi fotoaparat nije bio posebno zanimljiv. Nakon 85 godina svog postojanja, Canon se konačno popeo na vrh ljestvice najinovativnijih tvrtki na svijetu. S više od tri tisuće patenata, s pravom ga smatraju globalnim tehnološkim liderom na tržištu digitalne tehnologije. Pročitajte priču o brendu Canon.

    Cijeli članak »
    3 minute čitanja

    Priča o brendu Dell: od sastavljanja računala na koljenima do tehnološkog diva

    Danas je Dell jedna od najvećih tehnoloških kompanija na svijetu. Tvrtka zapošljava preko 165 000 ljudi, a njen vlasnik jedan je od najbogatijih ljudi na planetu. Ali nije uvijek bilo tako. Čak i prije nego što je Dell uskočio u prodaju printera i drugih komponenti, njegov glavni proizvod bila su sklopljena računala. Ideja da ih proda rodila se u glavi 19-godišnjeg američkog studenta.

    Cijeli članak »