Priča o brendu Brother – put od Japana do cijelog svijeta

28. 3. 2019

Malo je vjerojatno da danas postoji netko tko još nije čuo za printere ili fotokopirne uređaje japanske tvrtke Brother. Njena povijest počinje 1908. godine kad je u Japanu osnovan Yasui Sewing Machine Co., odnosno prethodnik današnjeg multinacionalnog diva. Brother je već mnogo godina prisutan na hrvatskom tržištu, a 2018. godine ova japanska tvrtka proslavila je 60 godina od početka poslovanja na europskom kontinentu. Ovakav događaj svakako zaslužuje objavu barem kratkog članka o ovom poznatom proizvođaču.

Sadržaj:

  • Proizvodi izrađeni po mjeri
  • Korak po korak do samog vrha
  • Hoće li Brother postati Big Brother? To ćemo tek vidjeti
  • Proizvodi izrađeni po mjeri

    Kad je 1908. godine u japanskom gradu Nagoja Kanekichi Yasui osnovao malu tvrtku koja je nosila njegovo ime, sigurno nije ni sanjao da će sto godina kasnije ta mala tvrtka postati renomirana multinacionalna kompanija. Kanekichi je prvo zarađivao za život popravljajući šivaće strojeve i izrađujući rezervne dijelove za njih. 1925. godine tvrtku je preuzeo njegov sin Masayoshi, najstariji od desetero djece, koji je pomagao ocu od svoje 9. godine. Masayoshi je preimenovao tvrtku u Yasui Brothers 'Sewing Machine Co., odnosno Šivaći strojevi braće Yasui'.

    U to su vrijeme tržištem šivaćih strojeva dominirali uvozni proizvodi. Masayoshi je bio vrlo ambiciozan u odluci da to promijeni: odlučio je proizvoditi takve proizvode koji će nadmašiti uvezene i ostvariti uspjeh u inozemstvu.

    1928. godine braća Yasui zajednički su razvili i izradili prvi vlastiti šivaći stroj za proizvodnju slamnatih šešira koji je omogućio šivanje lančanim šavom. Od tada je ova obiteljska tvrtka proizvodila šivaće strojeve pod jedinstvenim imenom Brother.

    brother-1-nahled2.jpg

     

    Ova se tvrtka sve uspješnije razvijala, a voditelji i zaposlenici postupno su otkrivali tajne fine mehanike, stjecali bogato iskustvo i smišljali nove ideje. 1932. godine tvrtka je predstavila prvi domaći šivaći stroj potpuno izrađen u Japanu. Odmah nakon što je lansiran na tržište, broj narudžbi je nadmašio sva očekivanja. Jedan od mogućih razloga za takav uspjeh je vijek trajanja stroja koji je trebao biti čak deset puta duži nego kod uvoznih strojeva. Izvoz 200 komada strojeva u Šangaj u Kini dokazao je visoku kvalitetu šivaćih strojeva Brother.

    brother-2-nahled2.jpg

     

    Korak po korak do samog vrha

    Ključno razdoblje revolucionarnih promjena Brother je doživio 50-ih godina prošlog stoljeća. Tvrtka je tada povećala cjelokupni obujam proizvodnje i proširila svoju ponudu kućnim strojevima za pletenje, električnim aparatima, ventilatorima, glačalima i ostalim proizvodima. Tvrtka je počela dinamično rasti i širiti se na strana tržišta. 1954. godine Brother je osnovao podružnicu u New Yorku, a četiri godine kasnije i u irskom Dublinu. Ubrzo je osnovana i europska podružnica Brother Europe. U međuvremenu, na zahtjev Maxa Hugela (predsjednika američke podružnice Brother International Corporation) Masayoshi Yasui je 1956. godine počeo konačno proizvoditi prijenosni pisaći stroj koji je u to vrijeme bio vrlo tražen proizvod u SAD-u.

    Daljnji uspjesi samo su se nizali jedan za drugim:

    • 1961. S lansiranjem prijenosnog pisaćeg stroja JP1-111, kompanija Brother ulazi na tržište uredske opreme.
    • Na Olimpijskim igrama u Tokiju tvrtka je osigurala 300 pisaćih strojeva za strane novinare, što je uvelike poboljšalo ugled kompanije u svijetu.
    • Brother kupuje tvornicu šivaćih strojeva u Manchesteru.
    • Brother je prvi na svijetu uspješno razvio prvi matrični printer velike brzine, što je omogućilo masovno širenje jeftinijeg ispisivanja u uredima i kućanstvima.
    • Brother proizvodi prvi električni šivaći stroj Compal DX. Zahvaljujući smanjenoj elektronici, do 1980. godine šivaći i pisaći strojevi postali su multifunkcionalni i široko dostupni uređaji.
    • Brother proizvodi elektronički pisaći stroj EM-1 za uredsku upotrebu.
    • Na tržište je lansiran osobni printer Brother EP-20 na baterije koji koristi tehnologiju termalnog ispisa.
    • Nakon gotovo jednog desetljeća proizvodnje matričnih i tzv. znakovnih printera, Brother počinje proizvoditi svoj prvi laserski printer velike brzine HL-8. Činjenica da je ovaj, tada revolucionaran proizvod osvojio prestižnu nagradu Editors Choice 2012 američkog časopisa PC Magazine nimalo ne iznenađuje.

    Hoće li Brother postati Big Brother? To ćemo tek vidjeti

    Od 1990-ih godina do danas ova japanska tvrtka, koja je u početku bila mali obiteljski posao, i dalje ostvaruje uspjeh i neprestano oduševljava svijet svojim proizvodima. Bilo da je riječ o skenerima, faks uređajima, multifunkcionalnim uređajima, printerima za naljepnice i RFID kartice, malim mobilnim printerima, laserskim, tintnim, termalnim ili LED printerima, Brother i dalje na tržište lansira vrhunske proizvode koji olakšavaju posao u uredima, trgovinama, skladištima i kućanstvima. Kao što to pokazuju njegove naočale AirScouter sa zaslonom u boji koje korisnicima prikazuju slike s računala i mobitela, Brother je inovativna kompanija i dostojna konkurencija.

    Tvrtka Brother trenutno pruža usluge korisnicima po cijelom svijetu. Njihovi proizvodi nastaju u jednom od 17 proizvodnih pogona. Tvrtka koja zapošljava više od 38 000 ljudi raspolaže velikim brojem vlastitih prodajnih mjesta u 44 države. Budućnost ove tvrtke koja je počela praktički od nule tek počinje…