Canon: priča jednog od najinovativnijih brendova na svijetu

6. 10. 2019

Prvi fotoaparat izradili su već 1934. godine, a osim što je bio vrlo sličan tada poznatim Leica fotoaparatima, Canonov prvi fotoaparat nije bio posebno zanimljiv. Nakon 85 godina svog postojanja, Canon se konačno popeo na vrh ljestvice najinovativnijih tvrtki na svijetu. S više od tri tisuće patenata, s pravom ga smatraju globalnim tehnološkim liderom na tržištu digitalne tehnologije. Pročitajte priču o brendu Canon.

Sadržaj:

  • Kako je Kwanon postao Canon?
  • Nakon rata Canon je zamalo propao
  • Canon kao sinonim za inovaciju i napredak
  • Što sve Canon poduzima u borbi protiv smartphonea?
  • Kada su printeri počeli nositi veće prihode od fotoaparata?
  • Povijest brenda Canon počela je tijekom ranih 1930-ih godina. U to su vrijeme dva šogora Goro Yoshida i Takeo Maeda osnovali tvrtku čije je ime u prijevodu značilo „laboratorij preciznih optičkih instrumenata”. Iz naziva je vidljivo da se ova japanska tvrtka od samog početka usredotočila uglavnom na razvoj fotoaparata. Canon se proizvodnjom printera počeo baviti 1975. godine kad je na tržište lansirao svoj prvi laserski printer.

    Kako je Kwanon postao Canon?

    Ova je tvrtka 1934. godine razvila prvi japanski fotoaparat s posebno dizajniranim zatvaračem. Tijekom dizajniranja i konstrukcije inspirirali su se svjetski poznatim Leica fotoaparatima. Goro Yoshida, jedan od osnivača Canona koji je bio poznat po svojoj kreativnosti, nazvao je ovaj fotoaparat Kwanon prema budističkoj božici milosrđa.

    Naziv prvog fotoaparata bio je toliko upečatljiv da je godinu dana kasnije Kwanon postao i naziv samog brenda, a 1947. godine tvrtka je konačno usvojila današnje ime Canon.

    Zdroj obrázku: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3a/1934kwanon.png L

    Originalni logo fotoaparata Kwanon izumio je i dizajnirao sam Goro Yoshida – jedan od osnivača brenda. (izvor: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3a/1934kwanon.png)

    Nakon rata Canon je zamalo propao

    Svjetski ratovi označili su veliki udar na ekonomiju većine velikih svjetskih sila. Japan nije bio iznimka. Mnoga proizvodna i trgovačka poduzeća nakon rata više nikada nisu doživjela predratni uspjeh. Canon bi također postao jedna od ekonomskih žrtava rata da nije uspio obrnuti situaciju u svoju korist.

    U nastojanju da prestane biti ovisan o stranim dobavljačima, Canon je počeo investirati u vlastite tehnologije. Uspio je prekinuti suradnju s Nikonom koji je Canonu prodavao pojedine dijelove za njihove fotoaparate. Što se tiče dizajna i funkcija, fotoaparati koje je Canon osmislilo 1950-ih godina više nisu bile obične kopije njemačkih Leica fotoaparata, nego su imali svoj prepoznatljivi stil. Zahvaljujući inovacijama, Canon je uspio preživjeti poslijeratnu krizu, proširiti se na strana tržišta i postati globalno priznat brend u svom području proizvodnje.

    istock-825068802-nahled2.jpg

    Teško je pronaći mjesto na Zemlji koje nije pogledano kroz objektiv Canon kamere.

    Canon kao sinonim za inovaciju i napredak

    U svakoj industriji postoji brend s revolucionarnim inovacijama koji određuje smjer za cijelo tržište. Mnogi svjetski lideri u svojim industrijama dolaze upravo iz Japana i upravo je Canon jedan od svjetskih lidera u području tehnologija za obradu slika. Već se dugo nalazi na vrhu američke ljestvice po broju razvijenih patenata. Canon je već 33 godine zaredom jedna od pet najinovativnijih tvrtki na svijetu (popis se izrađuje prema broju registriranih patenata u SAD-u). Tijekom svog postojanja, Canon je obogatio svijet s više od 3 000 svojih patenata i tako se smjestio bok uz bok gigantima kao što su IBM, Samsung i Intel.

    Što sve Canon poduzima u borbi protiv smartphonea?

    Posljednjih desetljeća masovno su se raširili ovi mali kompaktni uređaji koji osim telefoniranja, pregledavanja interneta, slanja poruka i drugih funkcija mogu snimati i relativno kvalitetne fotografije. Proizvodnja pametnih telefona nije nikad bila raširenija, dok proizvođači kompaktnih fotoaparata i ostalih digitalnih uređaja postupno propadaju.

    Klasični brendovi fotoaparata početkom novog tisućljeća tako su se sreli s novim izazovom. Međutim, Canon se usredotočuje na drugu vrstu proizvoda iz svog portfelja poput uredske opreme i na taj se način bori protiv sveprisutnih pametnih telefona.

    istock-1145302393-nahled2.jpg

    Istina je da na neka mjesta sa sobom jednostavno ne želite nositi digitalni fotoaparat. S velikim fotoaparatom također je teško snimiti selfie.

    Što se tiče proizvodnje fotoaparata, Canon se počeo fokusirati na one tehnologije s kojima se ugrađene kamere u pametnim telefonima jednostavno ne mogu natjecati. Nedavne marketinške kampanje ovog brenda također se kreću u tom smjeru. U svojim kampanjama Canon pokušava dokazati kako pravi fotoaparat može obogatiti svakodnevni život i tvrdi da biti na pravom mjestu u pravo vrijeme ne znači ništa bez pravog fotoaparata.

    Kada su printeri počeli nositi veće prihode od fotoaparata?

    Iako će većina ljudi logo Canon zamisliti prvo iznad objektiva fotoaparata, Canon nije nikakav novak što se tiče proizvodnje uredske opreme. Već 1985. godine dogovorio je suradnju s tvrtkom Hewlett-Packard koju Canon opskrbljuje svim laserskim tehnologijama za njihove printere. Ovo blisko suradništvo Canonu donosi nešto manje od petine ukupnog godišnjeg prihoda tvrtke.

    Izgleda da bi se fokusiranje na proizvodnju uredskih tehnologija za obradu slika poput multifunkcionalnih uređaja, printera i skenera moglo isplatiti ovome brendu i u budućnosti. Prema posljednjem službenom izvješću tvrtke, prodaja proizvoda iz ovog segmenta tvrtki donosi preko 45 % prihoda (s druge strane, prodaja fotoaparata čini 25,5 % prihoda).