Priča o brendu HP – prijateljstvo za cijeli život
Google, Apple, Amazon, Microsoft. Ove tvrtke sa skromnim početkom bile su sinonim za mala poduzeća čiji su osnivači imali svega nekoliko centi na raspolaganju za pokretanje posla. S vremenom su ove tvrtke rasle, a njihovi proizvodi i usluge promijenili su svijet. Ponekad im je za uspjeh bila dovoljna dobra ideja, a ponekad iznimna hrabrost za krađu ideje konkurencije. Sudbina nekih poslužila je kao scenarij za filmove i većina nas je sigurno pogledala filmove kao što su Društvena mreža, Pirati Silicijske doline i Steve Jobs. Jedan film ipak nedostaje: to je priča o Hewlett-Packardu, jednoj od ikona u računalnoj industriji.
Istinita priča o uspješnim biznismenima i prijateljima
Ispričat ćemo vam priču u kojoj je jedan znameniti izumitelj upoznao jednog znamenitog inženjera i iz tog se susreta rodio uspješan posao i doživotno prijateljstvo. Izumitelj i inženjer o kojima pričamo su William Hewlett i David Packard, a upoznali su se dok su studirali elektroinženjerstvo na Sveučilištu Stanford u Kaliforniji.
1934 godine ova su dva talentirana inženjera, budući biznismeni i doživotni prijatelji uspješno diplomirali. Bill Hewlett (punim imenom William Redington Hewlett) i David Packard počeli su surađivati 1935. godine za vrijeme velike ekonomske krize, a o osnivanju zajedničkog biznisa dogovorili su se na pecanju tijekom jednog putovanja u planinama Colorada.
Pet godina nakon diplomiranja, tj. početkom 1939. godine, njihov se američki san počeo ostvarivati. Za lokaciju svog biznisa odabrali su dvokatni stan na adresi 367 Addison Avenue (prvotno 369) u blizini grada Palo Alto. Uz stan se nalazila i mala drvena garaža u kojoj su pronašli radionicu za svoje buduće planove. 1987. godine njihova je prva radionica proglašena državnim spomenikom Kalifornije.
Datum 1. siječnja 1939. godine označio je početak ulaganja. Prva investicija u tvrtku koja je formalno osnovana tog dana iznosila je tek 538 dolara, a prvi proizvod tek osnovane tvrtke bio je audio oscilator 200A za testiranje zvučne opreme. Kasniji model 200B bio je toliko kvalitetan da ga je kupio tada novoosnovani, a danas legendarni filmski studio poznatog američkog producenta i redatelja Walta Disneyja. HP je nastavio rasti: dvije godine nakon osnivanja, tvrtka je prodala proizvode u iznosu od 100 000 dolara, dvije godine kasnije nešto manje od milijun. Hewlett-Packard je 8. kolovoza 1947. pretvoren u dioničko društvo, a od 6. studenoga 1957. godine njegovim se dionicama trguje na burzi.
Bacanje novčića odlučilo o nazivu tvrtke
Ime tvrtke nije nimalo originalno – jasno je da je Hewlett-Packard (skraćeno HP) sastavljeno od prvih slova prezimena oba osnivača. Navodno su vrijeme osnivanja bacali novčiće da odluče čije će prezime biti navedeno prvo. Iako je David Packard pobijedio, na kraju je džentlmenski ustupio pobjedu Hewlettu i složili su se da će svoju tvrtku s elektroničkom opremom nazvati Hewlett-Packard Company.
Oba vlasnika u početku su proizvodila i prodavala više različitih vrsta proizvoda za poljoprivredu i gospodarstvo (voltmetre, kalkulatore i opremu za bowling staze i automatske ispirače), a tek su se kasnije specijalizirali za proizvodnju vrhunske elektronike.
Ono što se mijenjalo kroz povijest tvrtke je njen logo. Prvotno su to bila dva poznata slova „hp” u uzdužnom plavom pravokutniku; od 1981. godine ova dva bijela slova nalazila su se u plavome krugu. Posljednja promjena je iz 2016. godine kad je izašao zlatni futuristički logo s oštro izrezanim slovima. Sastoji se od četiri kose crte – dvije kraće i dvije duže – a za njegovu izradu zaslužan je dizajnerski studio Moving brands.
Najpoznatiji proizvodi ove američke tvrtke su mini računala HP 2100/HP 1000, prvi znanstveni (HP 9100A) i osobni ili džepni kalkulatori (HP-35 iz 1972. godine). Ipak, tvrtka je svjetsku slavu stekla uglavnom zahvaljujući tintnim i laserskim printerima proizvedenima 80-ih godina 20. stoljeća.
Podijeli pa vladaj
Danas je Hewlett-Packard (skraćeno HP) multinacionalna kompanija i jedna od najvećih takvih kompanija na tržištu elektronike. Sjedište joj je u kalifornijskom gradu Palo Alto, a djeluje u gotovo svim zemljama svijeta. Naziv tvrtke ostao je isti cijelo vrijeme, osim ako ne uzmemo u obzir podjelu od 1. kolovoza 2015. godine. Na taj su dan formirane dvije zasebne podružnice: HP Inc. (HP.com) i Hewlett-Packard Enterprise (HPE.com), pri čemu je HP Inc. specijaliziran za razvoj hardvera i novih tehnologija, a HPE se uglavnom fokusira na razvoj softvera.
Suvremena područja njihovog poslovanja uključuju prije svega informacijsku tehnologiju i povezane proizvode:
- tintne i laserske printere, 3D printere i printere velikog formata
- PC računala, prijenosna računala, servere, tablete
- monitore,
- skenere, multifunkcionalne uređaje,
- miševe i tipkovnice,
- web kamere,
- digitalne fotoaparate,
- mrežne elemente,
- znanstvene kalkulatore.
Naravno, tvrtka HP nudi i tonere i tinte te svu potrošnu robu za ispis i IT područje. S ovim se proizvodima možemo susresti u gotovo svakom uredu, prodavaonici ili kućanstvu. Milijune kvalitetnih proizvoda s tradicionalnim plavim HP logom možemo pronaći svugdje po svijetu. Hewlett-Packard dugo je bio najprodavaniji brend laserskih printera ne samo u Hrvatskoj, već u mnogim svjetskim zemljama.
Slični članci
Xerox: tehnološki predvodnik koji je postavio temelje današnje uredske tehnologije
Ime ovog brenda postao je sinonim za kopiranje. Ipak, izum kserografije daleko je od jedine prekretnice u povijesti razvoja uredske tehnologije za koju je zaslužan Xerox. Izum grafičkog sučelja i miša doveli su do izuzetnog napretka u načinu korištenja i raširenosti osobnih računala. Za ove je izume također odgovoran Xerox. Pročitajte priču o brendu s poviješću starom više od sto godina koji se unatoč velikom broju novih patenata i inovacija nikako ne može popeti na vrh.
Cijeli članak »Priča o brendu Lexmark: recept za uspjeh? 18 sati rada dnevno
U usporedbi s drugim markama, Lexmark je relativno mlada tvrtka – na tržištu je tek od ranih 1990-ih. Ipak, brzo se uspjela svrstati među svjetske divove u prodaji printera. Kako je uspjela tvrtka koja se već gotovo tri desetljeća nalazi u američkom Lexingtonu?
Cijeli članak »