7 (ne)tradicionalnih savjeta za bolju učinkovitost na poslu

2. 5. 2019

Prokrastinacija. Riječ koju biste prije 10 godina uzaludno tražili u rječniku stranih riječi. Označava lijenost, nemirnost, nevoljkost za rad. Ako i vas muči ovaj fenomen modernog doba, znajte da postoji rješenje. Donosimo vam nekoliko trikova koji će vam pomoći poboljšati produktivnost na poslu.

Sadržaj:

  • Vrijeme je novac. Koristite ga učinkovito.
  • Znate li reći NE? Naučite kako!
  • Ne dopustite nikome i ničemu da vas ometa
  • Ne trebate odmah odgovarati na svaku poruku
  • Držite radno mjesto čistim
  • Nemojte biti pretjerani perfekcionisti. Nitko to neće cijeniti.
  • Ne pokušavajte ugoditi svima i budite samopouzdani
  • Vrijeme je novac. Koristite ga učinkovito.

    Neprestano vas muče rokovi, zatrpani ste e-mailovima na koje još niste odgovorili, na stolu vas čeka cijela hrpa papira, a šef već tjedan dana nije zadovoljan vašim radom? Očito boja u grafikonu koji ste mu dali nije bila dovoljno zelena, a tekst nije ispravno formatiran, zar ne? Sanjate li potajno da ste se pretvorili u hobotnicu i da imate dovoljno ruku za svladavanje više poslova odjednom?

    Vi to možete! Sve što trebate je posložiti svoje prioritete na poslu. Započnite tako da posao koji trebate obaviti tijekom dana podijelite na manje dijelove. Pokušajte procijeniti koliko bi vam vremena trebalo za svaki pojedini dio. Bolje je pretpostaviti da će vam za određeni zadatak trebati više vremena nego manje jer ćete na taj način imati rezervno vrijeme u slučaju potrebe. Ako pak se ne dogodi ništa neočekivano, to ušteđeno vrijeme možete iskoristiti za dužu pauzu, kavu, cigaretu ili kratki razgovor s kolegom.

    tipy1-nahled2.jpg

     

    Vaš posao trebao bi biti jasno strukturiran i podijeljen s obzirom na važnost pojedinih zadataka. Bolje je započeti s važnim, zahtjevnim ili vrlo hitnim zadacima, a kasnije se možete baviti nevažnim detaljima.

    Način na koji strukturirate svoj posao ovisi i o vašem prirodnom bioritmu. Ako ste jedan od onih sretnika koji mogu sami odlučivati o svom radnom vremenu, iskoristite tu mogućnost u potpunosti. Neke su osobe jutarnji tipovi ljudi pa se sa zahtjevnijim zadacima bolje nose ujutro, dok drugi imaju potpuno drugačije biološke postavke i učinkovitiji su tijekom noći.

    Znate li reći NE? Naučite kako!

    „Možda bih mogao/la kompletno odraditi ovaj prijevod ako ću raditi do kasno navečer”, kažete sami sebi. Uvjeravate se: „Ako ću žrtvovati ovaj vikend, mogu završiti statističke podatke. Neću razočarati šefa. Obitelj će razumjeti.” Je li vam ovaj scenarij poznat? Jeste li ga već nekoliko puta doživjeli?

    Dugotrajno preopterećenje i rad „unedogled” dovodi do trajnog stresa koji samo pogoršava vašu učinkovitost na poslu.

    Dobro se naspavajte i odmorite i nemojte se bojati ponekad i odbiti neki posao bez grižnje savjesti, bilo da je riječ o nalogu nekog klijenta ili zahtjevima vašeg šefa. Radite pauze i tijekom samog posla. Rastegnite se i idite u šetnju pa čak i ako će to biti samo nekoliko koraka do fotokopirnog stroja u uredu. Ne zaboravite na optimalan unos tekućine u organizam i svakako ne izbjegavajte ručak. Ljudi nisu strojevi i ne mogu izdržati neprestanu navalu posla.

    tipy2-nahled2.jpg

    Ne dopustite nikome i ničemu da vas ometa

    Zamolite kolegu koji sjedi u susjednoj stolici da vas uštipne čim vas vidi da otvarate Facebook, YouTube ili slične aplikacije. Kad imate hitne obaveze, zabranite si pregledavanje društvenih mreža. Na njima se stalno nešto događa, a to vam nepotrebno odvlači pažnju. Ne dopustite nikome i ničemu da vas ometa, bilo da je riječ o kolegama ili članovima obitelji, aktualnim političkim vijestima ili sitnim tračevima. Jednostavno zatvorite vrata i zamolite svoju okolinu da vas ne ometa u vrijeme tijekom kojeg se morate fokusirati na određene aktivnosti.

    tipy3-nahled2.jpg

    Ne trebate odmah odgovarati na svaku poruku

    Ne morate biti uvijek dostupni i odmah odgovarati na svaki e-mail. Za odgovaranje na e-mailove odvojite određeno vrijeme jer će vam neprestano pregledavanje poruka samo odvlačiti pažnju. Vjerojatno nijedna poruka nije toliko hitna da na nju ne možete odgovoriti u roku od 24 sata. Sigurno ne očekujete obavijest da ste osvojili lutriju ili poruku svog šefa da vam je odlučio dati povišicu. Zašto biste onda neprestano pregledavali poruke? Pristiglu poštu obično je dovoljno pogledati jednom ili dvaput dnevno. Ako ste na poslu, ne morate žuriti s odgovaranjem na poruke. Jedan poznati savjet glasi: ako je nešto zaista važno, ta će vam se osoba ponovno javiti.

    Držite radno mjesto čistim

    I dok mnogi ljudi tvrde da je neurednost znak genijalnosti, to nije uvijek istina. Računi razbacani po stolu, olovka koju stalno gubite, notes s bilješkama za koje više ni ne znate zašto ste ih zapisali i hrpa ljepljivih papirića na vašem monitoru s brojevima kolega koji već otprilike dvije godine rade u sasvim drugoj tvrtki – ovako ili čak mnogo gore izgleda radnih stol većine ljudi. Ovakvo radno mjesto je potpuna katastrofa za produktivnost na poslu. Vrijeme je za čišćenje. Napravite dnevnik u koji možete zapisivati ​​važne rokove, datume sastanaka i bilješke o tome što još trebate i želite odraditi. Imajte pri ruci samo ono što vam je potrebno, bilo da je to klamerica, USB ili spajalice.

    tipy4-nahled2.jpg

    Nemojte biti pretjerani perfekcionisti. Nitko to neće cijeniti.

    Definitivno vam ne savjetujemo da ljenčarite na poslu. Međutim, pretjerani perfekcionizam, pedantnost i „osjećaj za detalj” često su razlozi zašto već tri sata radite neku prezentaciju zbog koje nemate vremena za drugi zadatak. Dan Sullivan, kanadski vizionar, mentor i trener, preporučuje pravilo 80 %: dovoljno je odraditi 80 % zadanog posla. Ostatak tog posla vjerojatno su samo beznačajni detalji koje ionako nitko neće primijetiti. U suprotnom, vaši će kolege smatrati da ste dosadni perfekcionist koji samo gubi vrijeme na nepotrebne stvari.

    Ne pokušavajte ugoditi svima i budite samopouzdani

    Termin sastanka vam nikako ne odgovara, klijent vas je do osam sati navečer zvao već pet puta, a vaš kolega vas je zamolio za „malu” uslugu za koju jednostavno nemate vremena. Vi upravljate svojim vremenom. Ako vam se nešto ne sviđa, imate pravo to odbiti i pri tome biti ljubazni i pristojni, ali nepopustljivi. Nemate obvezu nikome ništa objašnjavati. Dobro je znati kako stvarati kompromise, no nikada nemojte pristajati na jednostrane usluge. Nemojte preuzimati zadatke koji od vas zahtijevaju potpunu reorganizaciju ili otkazivanje ostalih pet zadataka koje morate obaviti.

    tipy5-nahled2.jpg

    Ako unatoč svim našim (i drugim) dobronamjernim savjetima niste uspjeli povećati svoju produktivnost na poslu, već naprotiv, osjećate se loše i fizički i psihički, mi vam ozbiljno savjetujemo: posjetite liječnika. Sindrom sagorijevanja (u najboljem slučaju) ili čak srčani udar (u najgorem slučaju) nisu vrijedni nijedne šefove pohvale.

    Prestanite se brinuti i ponovite si sljedeća tri zlatna pravila:

    • ono što možete učiniti danas, odgodite za prekosutra i uzmite si dva slobodna dana umjesto jednog,
    • posao vam neće pobjeći, on nema noge,
    • budite loše volje samo do onog dana kad trebate dobiti plaću.

    Slični članci

    7 minuta čitanja

    Umor na poslu: 10+1 savjet za borbu protiv njega

    Sjedate li ujutro na posao sa svom svojom energijom, ujutro sve ide glatko, ali oko podneva i poslijepodneva već osjećate značajan pad produktivnosti? Ako se s vremena na vrijeme susrećete sa sličnim problemom, nema razloga za paniku, jer vjerojatno samo niste dobro spavali ili ste prethodnih dana imali više posla nego što ste navikli, a Vaše tijelo jednostavno rekko sebi: "dosta". No, ako Vam je sličan umor svagdašnji, a možda i u većoj mjeri, imate solidan problem i stoga je krajnje vrijeme da počnete nešto poduzeti po tom pitanju. A što bi to trebalo biti pokušat ćemo Vam savjetovati u narednim redovima.

    Cijeli članak »
    4 minute čitanja

    Pravilno sjedenje za računalom nije zahtjevna vještina

    Današnje digitalno doba mnoge je od nas pretvorilo u lijene uredske miševe koji jedva skidaju pogled s monitora, a uredske stolice ostavile su čvrsti trag na našim leđima. Krećemo se sve manje, a ako se i krećemo, to radimo nezgrapno i bezvoljno. Boli nas cijelo tijelo i nedostaje nam boravka na svježem zraku. Odavno su prošla vremena kada su naši stari orali svoju malu plodnu njivu s parom životinja i današnje je društvo potpuno drugačije. Međutim, biti u formi nije tako zahtjevno, dovoljno je samo slijediti osnovna pravila. Imamo nekoliko savjeta za vas kako pravilno sjediti za računalom.

    Cijeli članak »