Zašto sada za Samsung printere kupujemo HP tonere

28. 6. 2023

Dok se danas svijet printera vrti oko svega nekoliko proizvođača, u prošlosti se u njemu pokušavao etablirati popriličan broj proizvođača. Jedan od njih bio je i južnokorejski Samsung, koji je danas poznat prvenstveno po svojim telefonima, televizorima, ali i kućanskim uređajima. Ipak, do 2016. još uvijek je bio peti najveći prodavač printera na globalnom tržištu, a posebno je dobro prošao u Aziji. Ni ovaj položaj mu, međutim, nije bio dovoljan, što je dovelo do do sada najveće akvizicije u svijetu printera.

Košarica koja sadrži Samsung printer i dva paketa originalnih HP tonera koji su kompatibilni s printerom.

Sadržaj:

  • Rođena je najveća akvizicija u svijetu printera
  • Više od godine čekanja s dobrim završetkom
  • A što sa tonerima?
  • Iako je Samsung prije sedam godina bio peti najveći prodavač pisača u svijetu, njegov udio iznosio je samo četiri posto. Tržišni lider, tvrtka HP ili Hewlett-Packard tada je držala, za zanimljivost, 36 % udjela, što je za Samsung bio potpuno nedostižan cilj.

    Reklamna slika Samsung SL-M2070W printera.

    Tržište printera već je tada pokazivalo pad zbog intenzivnog dolaska pametnih telefona, računala i tableta, koji su na mnogim mjestima uzrokovali zamjenu fizičkih otisaka elektronskim verzijama dokumenata. A budući da je Samsung već tada postavljao trendove upravo u pametnim telefonima, tabletima i općenito prikazivačkim tehnologijama, njegovo je vodstvo odlučilo da će mu biti smislenije u budućnosti više se usredotočiti na ovaj segment, i to upravo na štetu divizije printera.

    Rođena je najveća akvizicija u svijetu printera

    Planovi Samsunga za prodaju svog odjela za razvoj printera brzo su postali javna tajna, što je pokrenulo pregovore lidera tržišta printera o mogućem otkupu. To bi im osiguralo stotine stručnjaka za printere, ali i patente koje je Samsung posjedovao i koristio za svoje printere. Pobjednik ove imaginarne utrke postao je upravo HP, koji je u rujnu 2016. službeno najavio da se sprema otkupiti Samsungov odjel za printere za 1,05 milijardi dolara, što je tada bilo otprilike 1,05 milijardi eura.

    Kako se navodi u priopćenju, kupnja je trebala obuhvatiti više od 6 500 patenata iz područja tiska i sve zaposlenike koji su radili na printerima u Samsungu. Samo za informaciju, bilo ih je više od 1 300, što je HP-u trebalo biti veliko kadrovsko pojačanje, budući da je stručnjake za razvoj i proizvodnju printera teško pronaći dugoročno.

    Reklamni materijal koji je Samsung stvorio za promociju printera Samsung SL C480W.

    Akvizicija, međutim, nije bila "besplatna" ni za Samsung. Potonji je prodajom trebao dobiti velika sredstva za razvoj za njega važnijih divizija, ali je dio novca trebao odmah vratiti HP-u u obliku kupnje dionica. U kuloarima se tada šuškalo o kupnji dionica vrijednih između 100 i 300 milijuna dolara, pri čemu je HP-u na kraju uspjelo dogovoriti kupnju dionica na gornjoj granici tog raspona.

    Ako vam se čini da je cijena od 1,05 milijardi dolara za Samsungov odjel printera visoka, znajte da to u svijetu tehnoloških akvizicija nikako nije slučaj. Na primjer, kada je Apple 2014. godine kupio brand Beats usmjeren na proizvodnju audio opreme, platio je za to 3 milijarde dolara. No, obje su te cifre potpuno zanemarive u usporedbi s trenutnim nastojanjima Microsofta da kupi igraću izdavačku kuću Activision Blizzard. Za to bi trebali platiti nevjerojatnih 68,7 milijardi dolara, što je otprilike 63,7 milijarde eura.

    Više od godine čekanja s dobrim završetkom

    Već nakon najave kupnje bilo je jasno da će regulatorna tijela željeti istražiti cijelu transakciju kako bi provjerili da se ne stvara monopol. Iako su tvrtke HP i Samsung tvrdile više od godinu dana da takva prijetnja ne postoji, 8. studenoga 2017. sve je odobreno. Hewlett-Packard tada je zajedno sa Samsungom službeno objavio da je akvizicija završena, i da su printeri iz radionice južnokorejskog diva de facto nestali u korist HP-a, koji će početi koristiti tehnologije iz njih u printerima pod svojim "brendom". Međutim, važno je odmah naglasiti da nestanak Samsung printera kao takvih nije značio prestanak njihove podrške, posebno u pogledu punjenja za njih. Jedina razlika koja se kod njih pojavila nakon završetka akvizicije bila je drugačija ambalaža. Toner kao takav bio je i ostao isti - onakav kakav je Samsung proizvodio. Ali o tome ćemo govoriti kasnije.

    Riječ je bila uglavnom o industrijskim printerima namijenjenim za veliki format tiska, posebno u formatu A3. Na tržištu poslovnih printera, gdje je nestandardni format obično potreban, HP u prošlosti nije baš uspijevao, dok je Samsung na njemu bio prilično snažan. Međutim, HP-ova vizija se nažalost nije potpuno ostvarila, jer mu nije uspjelo nadmašiti svog glavnog konkurenta na polju poslovnih printera - tvrtku Xerox.

    A što sa tonerima?

    Kupnja Samsungovog tiskarskog odjela od strane HP-a nije bila zanimljiva vijest samo za dioničare tvrtke ili ljubitelje tehnologije, već i za vlasnike Samsung printera. Kao što smo već napomenuli, printeri su de facto nestali nakon završetka akvizicije, što nažalost znači ništa drugo nego stvaranje zbunjenosti oko tonera za njih. Preko noći su se prestali prodavati pod brendom Samsung, jer su ih zamijenili toneri koji se prodaju pod brendom HP.

    Bez obzira na to što su se radili o identičnim tonerima. Sam dizajn kutija u kojima su bili pakirani stvorio je solidnu konfuziju u svijetu, koja traje sve do danas. Kao rezultat toga, obični korisnici nisu svjesni propasti Samsungovog tiskarskog odjela u korist HP-a, zbog čega stalno pokušavaju pronaći tonere za svoje Samsung printere iz Samsungove radionice, ali to više nije moguće. Dakle, ako i Vi posjedujete Samsungov printer i prodavači Vam preporučuju HP tonere, ne brinite se - to su izvorne napune za Vaš printer koje je Samsung još uvijek dizajnirao. Međutim, zbog prodaje njegovog odjela, ovaj proizvod je morao biti preimenovan.

    Da bi postigao što veću preglednost, HP je nastojao zadržati izvorni izgled pakiranja tonera kako bi se ljudi što bolje orijentirali. Izvrstan primjer je pakiranje tonera Xpress 111L, koje možete pogledati na slikama ispod. Tako vizualno pakiranje, kao i njegov oblik, gotovo se ne razlikuju kod ovog tonera, zbog nepoznavanja problema oko Samsung printera, HP-u ni to nažalost nije bilo dovoljno da izbjegne nesporazum.

     

     

    Pakiranje tonera Samsung 111L za Samsungov printerPakiranje tonera HP 111L za Samsungov printer s HP logotipom

    Slični članci

    3 minute čitanja

    Priča o brendu HP – prijateljstvo za cijeli život

    Google, Apple, Amazon, Microsoft. Ove tvrtke sa skromnim početkom bile su sinonim za mala poduzeća čiji su osnivači imali svega nekoliko centi na raspolaganju za pokretanje posla. S vremenom su ove tvrtke rasle, a njihovi proizvodi i usluge promijenili su svijet. Ponekad im je za uspjeh bila dovoljna dobra ideja, a ponekad iznimna hrabrost za krađu ideje konkurencije. Sudbina nekih poslužila je kao scenarij za filmove i većina nas je sigurno pogledala filmove kao što su Društvena mreža, Pirati Silicijske doline i Steve Jobs. Jedan film ipak nedostaje: to je priča o Hewlett-Packardu, jednoj od ikona u računalnoj industriji.

    Cijeli članak »
    xerox 3 minute čitanja

    Xerox: tehnološki predvodnik koji je postavio temelje današnje uredske tehnologije

    Ime ovog brenda postao je sinonim za kopiranje. Ipak, izum kserografije daleko je od jedine prekretnice u povijesti razvoja uredske tehnologije za koju je zaslužan Xerox. Izum grafičkog sučelja i miša doveli su do izuzetnog napretka u načinu korištenja i raširenosti osobnih računala. Za ove je izume također odgovoran Xerox. Pročitajte priču o brendu s poviješću starom više od sto godina koji se unatoč velikom broju novih patenata i inovacija nikako ne može popeti na vrh.

    Cijeli članak »