Zašto sada za Samsung printere kupujemo HP tonere
Dok se danas svijet printera vrti oko svega nekoliko proizvođača, u prošlosti se u njemu pokušavao etablirati popriličan broj proizvođača. Jedan od njih bio je i južnokorejski Samsung, koji je danas poznat prvenstveno po svojim telefonima, televizorima, ali i kućanskim uređajima. Ipak, do 2016. još uvijek je bio peti najveći prodavač printera na globalnom tržištu, a posebno je dobro prošao u Aziji. Ni ovaj položaj mu, međutim, nije bio dovoljan, što je dovelo do do sada najveće akvizicije u svijetu printera.

Iako je Samsung prije sedam godina bio peti najveći prodavač pisača u svijetu, njegov udio iznosio je samo četiri posto. Tržišni lider, tvrtka HP ili Hewlett-Packard tada je držala, za zanimljivost, 36 % udjela, što je za Samsung bio potpuno nedostižan cilj.

Tržište printera već je tada pokazivalo pad zbog intenzivnog dolaska pametnih telefona, računala i tableta, koji su na mnogim mjestima uzrokovali zamjenu fizičkih otisaka elektronskim verzijama dokumenata. A budući da je Samsung već tada postavljao trendove upravo u pametnim telefonima, tabletima i općenito prikazivačkim tehnologijama, njegovo je vodstvo odlučilo da će mu biti smislenije u budućnosti više se usredotočiti na ovaj segment, i to upravo na štetu divizije printera.
Rođena je najveća akvizicija u svijetu printera
Planovi Samsunga za prodaju svog odjela za razvoj printera brzo su postali javna tajna, što je pokrenulo pregovore lidera tržišta printera o mogućem otkupu. To bi im osiguralo stotine stručnjaka za printere, ali i patente koje je Samsung posjedovao i koristio za svoje printere. Pobjednik ove imaginarne utrke postao je upravo HP, koji je u rujnu 2016. službeno najavio da se sprema otkupiti Samsungov odjel za printere za 1,05 milijardi dolara, što je tada bilo otprilike 1,05 milijardi eura.
Kako se navodi u priopćenju, kupnja je trebala obuhvatiti više od 6 500 patenata iz područja tiska i sve zaposlenike koji su radili na printerima u Samsungu. Samo za informaciju, bilo ih je više od 1 300, što je HP-u trebalo biti veliko kadrovsko pojačanje, budući da je stručnjake za razvoj i proizvodnju printera teško pronaći dugoročno.

Akvizicija, međutim, nije bila "besplatna" ni za Samsung. Potonji je prodajom trebao dobiti velika sredstva za razvoj za njega važnijih divizija, ali je dio novca trebao odmah vratiti HP-u u obliku kupnje dionica. U kuloarima se tada šuškalo o kupnji dionica vrijednih između 100 i 300 milijuna dolara, pri čemu je HP-u na kraju uspjelo dogovoriti kupnju dionica na gornjoj granici tog raspona.
Ako vam se čini da je cijena od 1,05 milijardi dolara za Samsungov odjel printera visoka, znajte da to u svijetu tehnoloških akvizicija nikako nije slučaj. Na primjer, kada je Apple 2014. godine kupio brand Beats usmjeren na proizvodnju audio opreme, platio je za to 3 milijarde dolara. No, obje su te cifre potpuno zanemarive u usporedbi s trenutnim nastojanjima Microsofta da kupi igraću izdavačku kuću Activision Blizzard. Za to bi trebali platiti nevjerojatnih 68,7 milijardi dolara, što je otprilike 63,7 milijarde eura.
Više od godine čekanja s dobrim završetkom
Već nakon najave kupnje bilo je jasno da će regulatorna tijela željeti istražiti cijelu transakciju kako bi provjerili da se ne stvara monopol. Iako su tvrtke HP i Samsung tvrdile više od godinu dana da takva prijetnja ne postoji, 8. studenoga 2017. sve je odobreno. Hewlett-Packard tada je zajedno sa Samsungom službeno objavio da je akvizicija završena, i da su printeri iz radionice južnokorejskog diva de facto nestali u korist HP-a, koji će početi koristiti tehnologije iz njih u printerima pod svojim "brendom". Međutim, važno je odmah naglasiti da nestanak Samsung printera kao takvih nije značio prestanak njihove podrške, posebno u pogledu punjenja za njih. Jedina razlika koja se kod njih pojavila nakon završetka akvizicije bila je drugačija ambalaža. Toner kao takav bio je i ostao isti - onakav kakav je Samsung proizvodio. Ali o tome ćemo govoriti kasnije.
Riječ je bila uglavnom o industrijskim printerima namijenjenim za veliki format tiska, posebno u formatu A3. Na tržištu poslovnih printera, gdje je nestandardni format obično potreban, HP u prošlosti nije baš uspijevao, dok je Samsung na njemu bio prilično snažan. Međutim, HP-ova vizija se nažalost nije potpuno ostvarila, jer mu nije uspjelo nadmašiti svog glavnog konkurenta na polju poslovnih printera - tvrtku Xerox.
A što sa tonerima?
Kupnja Samsungovog tiskarskog odjela od strane HP-a nije bila zanimljiva vijest samo za dioničare tvrtke ili ljubitelje tehnologije, već i za vlasnike Samsung printera. Kao što smo već napomenuli, printeri su de facto nestali nakon završetka akvizicije, što nažalost znači ništa drugo nego stvaranje zbunjenosti oko tonera za njih. Preko noći su se prestali prodavati pod brendom Samsung, jer su ih zamijenili toneri koji se prodaju pod brendom HP.
Bez obzira na to što su se radili o identičnim tonerima. Sam dizajn kutija u kojima su bili pakirani stvorio je solidnu konfuziju u svijetu, koja traje sve do danas. Kao rezultat toga, obični korisnici nisu svjesni propasti Samsungovog tiskarskog odjela u korist HP-a, zbog čega stalno pokušavaju pronaći tonere za svoje Samsung printere iz Samsungove radionice, ali to više nije moguće. Dakle, ako i Vi posjedujete Samsungov printer i prodavači Vam preporučuju HP tonere, ne brinite se - to su izvorne napune za Vaš printer koje je Samsung još uvijek dizajnirao. Međutim, zbog prodaje njegovog odjela, ovaj proizvod je morao biti preimenovan.
Da bi postigao što veću preglednost, HP je nastojao zadržati izvorni izgled pakiranja tonera kako bi se ljudi što bolje orijentirali. Izvrstan primjer je pakiranje tonera Xpress 111L, koje možete pogledati na slikama ispod. Tako vizualno pakiranje, kao i njegov oblik, gotovo se ne razlikuju kod ovog tonera, zbog nepoznavanja problema oko Samsung printera, HP-u ni to nažalost nije bilo dovoljno da izbjegne nesporazum.


Slični članci

Priča o brendu Brother – put od Japana do cijelog svijeta
Malo je vjerojatno da danas postoji netko tko još nije čuo za printere ili fotokopirne uređaje japanske tvrtke Brother. Njena povijest počinje 1908. godine kad je u Japanu osnovan Yasui Sewing Machine Co., odnosno prethodnik današnjeg multinacionalnog diva. Brother je već mnogo godina prisutan na hrvatskom tržištu, a 2018. godine ova japanska tvrtka proslavila je 60 godina od početka poslovanja na europskom kontinentu. Ovakav događaj svakako zaslužuje objavu barem kratkog članka o ovom poznatom proizvođaču.
Cijeli članak »
Kako promijeniti boju u HP, Canon, Epson i drugim inkjet printerima
Zamjena uložaka u printeru nije teška i možete se nositi s njom po kratkom postupku, čak i ako nikada niste radili ništa slično. Pogledajmo kako se zamjena razlikuje za inkjet i lasersku opremu, kako točno postupiti i što izbjegavati.
Cijeli članak »