10 savjeta kako stvoriti eco-friendly ured

13. 5. 2019

Ekološki način razmišljanja sve je prisutniji u našim kućanstvima. Recikliramo, trudimo se ne stvarati suvišan otpad, štedimo energiju, razmišljamo o zaštiti našeg planeta. No, razmišljamo li ekološki i na svojim radnim mjestima? Trajna održivost nije samo trend, ona postaje nužnost. Neka i vaš ured bude eco-friendly.

Sadržaj:

  • Eco-friendly ured u praksi
  • Kako pretvoriti svoj ured u eco-friendly mjesto
  • Eco-friendly pristup pomaže ne samo planetu, već i samim tvrtkama. Može pomoći s uštedom troškova i stjecanjem prednosti među konkurencijom, bilo da je riječ o zaposlenicima (75 % generacije Y voljno je primati manju plaću ako je njihov poslodavac ekološki osviješten) ili o poslovnim partnerima i korisnicima.

    Eco-friendly ured u praksi

    Neke promjene s ciljem smanjenja negativnog utjecaja na okoliš za tvrtku predstavljaju velike investicije. Potrebno je izgraditi pasivnu zgradu, zamijeniti postojeću rasvjetu ekološki prihvatljivijom opcijom, prijeći na štedljiviji sustav grijanja. Može proći relativno dugo vremena da uprava tvrtke donese odluke o takvim važnim promjenama. No, prijelaz na eco-friendly ured ne morate neprestano odgađati na neko kasnije vrijeme. I male promjene koje će postati dio vašeg radnog procesa imat će veliki pozitivan utjecaj na okoliš.

    Kako pretvoriti svoj ured u eco-friendly mjesto

    1) Ured bez papira

    Živimo u digitalnom dobu. Broj cloud usluga ubrzano raste, 81 % stanovništva u razvijenim zemljama ima pristup internetu, a vi još uvijek svoje dokumente ispisujete na papiru? Svedite potrošnju papira i sam ispis na minimum – uštedite novac, prostor u uredu i zaštitite planet.

    2) Ako koristite printer, koristite ga na ekološki osviješten način

    Bez printera jednostavno ne možete raditi? Prijeđite na ekološki način ispisa. Odaberite printer za ured na temelju njegove energetske potrošnje. Isto tako, uštedjeti na troškovima ispisa i istovremeno zaštititi okoliš možete i kupnjom zamjenskih uložaka za printer s kojima možete ispisati veći broj stranica za manju cijenu.

    3) Isključite uređaje iz struje

    Jeste li znali da elektronički uređaji troše struju čak i kad su isključeni? Iz ovog razloga prije izlaska iz ureda nije dovoljno na uređajima pritisnuti tipku za isključivanje, nego trebate izvući kablove iz struje.

    4) Kupujte naveliko

    Manji broj kupnji veće količine proizvoda odjednom znači i manje ambalaže, manje kilometara potrebnih za prijevoz robe i u pravilu manji račun. Kupnja naveliko zahtijeva i manje posla s naručivanjem i naknadnim naplaćivanjem.

    5) Promijenite dobavljače

    Bilo da kupujete uredsku opremu, namirnice ili vam trebaju bilokakve usluge, birajte svoje dobavljače ovisno o lokalnoj dostupnosti i njihovoj ekološkoj osviještenosti. Saznajte koje bi certifikate za očuvanje okoliša trebali posjedovati dobavljači u vašoj regiji i promijenite ih ako vaši postojeći dobavljači ne ispunjavaju te zahtjeve.

    6) Nabavite kontejnere za razvrstavanje otpada i počnite reciklirati

    Ako proizvodite otpad, onda ga i reciklirajte. Kupite kontejnere za razvrstani otpad, educirajte ostale zaposlenike i motivirajte ih da razvrstavaju otpad. Za početak možete pročitati naš članak o recikliranju papira u uredu jer ćete u njemu pronaći mnoštvo savjeta koji vam mogu pomoći reciklirati i ostale materijale na radnom mjestu.

    7) Ne pretjerujte ​​s grijanjem i klimatizacijom prostora

    Termostat bi trebao biti osnovna oprema za kontrolu temperature u uredima. Uz njegovu pomoć možete vrlo lako regulirati temperaturu u prostorijama čak i do desetinke stupnja i tako spriječiti nepotrebne gubitke energije.

    8) Koristite prirodno svijetlo umjesto umjetne rasvjete

    Ljudi koji rade u uredima s prozorima kroz koje prolazi prirodno sunčevo svijetlo mirniji su, produktivniji i opušteniji i noću spavaju u prosjeku 46 minuta dulje od onih ljudi koji rade u prostorima bez prozora. Tijekom dana neka rolete na prozorima budu podignute tako da vam u prostoriju može ulaziti prirodno svijetlo.

    eko-nahled2.jpg

    9) Prijeđite na (pametnu) LED rasvjetu

    Savršen izbor je moderna pametna rasvjeta koja može samostalno regulirati intenzitet i boju svjetla ovisno o dobu dana, vremenu i aktualnim potrebama. Zamjena štednih žarulja LED žaruljama puno je manja investicija koja vrlo brzo vraća sav potrošeni novac. Možete napraviti korak dalje i uz pametnu rasvjetu svoj ured opremiti i drugim funkcijama koje će poboljšati učinkovitost zaposlenika u uredima i učiniti prostor ugodnijim.

    10) Educirajte zaposlenike i kolege i motivirajte ih!

    Najveći izazov nije uvođenje novih mjera, već motiviranje zaposlenika da se tih istih mjera pridržavaju. Educirajte ih, organizirajte ekološke radionice, uvedite eco-friendly bonuse za zaposlenike, neka ekološki način razmišljanja postane dio kulture tvrtke i dopustite svima da se aktivno uključe u proces stvaranja eco-friendly ureda.

    Slični članci

    3 minute čitanja

    Korištenje papira u uredu: Kako smanjiti potrošnju papira i pravilno ga reciklirati

    Je li sav papir bačen u koševe za smeće u našim uredima uistinu beskoristan otpad? Postoje li načini na koje se ova vrijedna prirodna sirovina može maksimalno iskoristiti? Ako i vi imate slična pitanja, ovaj članak o recikliranju uredskog papira sigurno će vam pomoći.

    Cijeli članak »
    4 minute čitanja

    Kako odabrati printer za ured i ne pogriješiti pri odabiru?

    Prošlo je gotovo 580 godina otkako je Johannes Gutenberg predstavio čovječanstvu svoj revolucionarni izum: tiskarski stroj. Otkriće koje je na dotada neviđen način promijenilo shvaćanje svijeta omogućilo je slobodno širenje informacija i pridonijelo općem razvoju obrazovanja. Danas printer obavlja jednu od izvornih funkcija tiskarskog stroja. Pouzdani printeri postali su apsolutna potreba za tvrtke, državne institucije, trgovine i mala i srednja poduzeća. Ispis računa, dokumenata, narudžbi, platnih lista – za sve ovo potrebno je imati pravi uredski printer. Mi ćemo vas savjetovati kako odabrati najbolji printer za vaš ured.

    Cijeli članak »