Kako isprintati pločice s imenom, posjetnice i ostale promotivne materijale?

1. 2. 2021

Trebate brzo obraditi i isprintati reklamne materijale, a copy centar Vam nije pri ruci ili ste jednostavno u stisci s vremenom? Ne brinite, danas možete sami izraditi posjetnice i letke – čak i s običnim printerom. Pročitajte kako izraditi takve promotivne tiskovine kojih se nećete sramiti.

Sadržaj:

  • Obrada grafičkog dizajna
  • Odaberite odgovarajući papir
  • Postavke printa i probni print
  • Prvi dojam je važan. I to ne samo u osobnom kontaktu, već i neizravno - primjerice, putem posjetnica, reklamnih materijala, koji osim letaka uključuju, primjerice, posjetnice i pločice s imenima. Njihova je izrada relativno jednostavna, s druge strane preporučamo da izradu presavijenih ili višestranih brošura prepustite profesionalcima.

    Izrada promotivnih materijala sastoji se od nekoliko faza:

    • odabir odgovarajućeg formata i obrada grafičkog dizajna,
    • izbor papira,
    • postavke printa i probni print,
    • tisak promotivnih materijala.

    Proći ćemo redom kroz svaki od navedenih koraka u odlomcima ispod.

    Obrada grafičkog dizajna

    Pri obradi promotivnih materijala ne možete bez kvalitetnog grafičkog dizajna. Također možete pripremiti dizajn posjetnica i brošura u uobičajenim uredskim programima - npr. MS PowerPoint ili MS Word nudi brojne predloške koji se mogu pronaći u bazi podataka programa ili preuzeti online (posjetnice, letci). Popularna aplikacija Canva nudi i brojne predloške, kako za posjetnice tako i za letke.

    S obje aplikacije pronaći ćete brojne grafičke elemente koje možete umetnuti u dizajn jednostavnim povlačenjem i ispuštanjem. Kontrole su vrlo intuitivne, pogledajte video upute u nastavku.

    VIDEO: upute za izradu posjetnice u MS PowerPointu

    VIDEO: upute za izradu letka u Canvi

    Obratite pozornost na pravilan format promotivnih materijala. Za posjetnice standard je tzv. EURO format dimenzija 85 × 54 mm, za letke se koriste formati papira od A6 do A3.

    Važna je i dovoljna rezolucija obrađenih dizajna. To znači da ako tiskate A4 (210 x 297 mm) letak, pripremljena grafika mora imati najmanje ove dimenzije; ako je manji, kvaliteta dobivenog printa će se prirodno smanjiti.

    Također, pazite da sadržaj ne prelazi u margine (osim ako imate printer s printom bez obruba). U pravilu, grafički elementi i tekst trebaju biti minimalno 3 do 5 mm udaljeni od ruba.

    Odaberite odgovarajući papir

    Obični papir (80 g/m2) odličan je za print uredskih dokumenata, ali nije prikladan za promotivne materijale - previše je fin i lako se gužva. Odaberite papire težine oko 160 g/m2 za obradu letaka, za posjetnice posegnite za gramaturom od 200 do 300 g/m2.

    Važna je i površinska obrada. Papir s krednim finišom ima mat, luksuzan izgled i najčešće se koristi za posjetnice. Ali možete koristiti i sjajni papir, koji je uobičajen za brošure i letke. Ali uvijek saznajte može li Vaš printer podnijeti danu vrstu (i težinu) papira. Ove informacije obično možete pronaći u priručniku koji ste dobili s uređajem.

    istock-939418998-nahled2.jpg

    Postavke printa i probni print

    Imate li dokumente spremne, papir spreman u ladici? Možete požuriti s printom - barem s probnim. Nikada nemojte printati ​​veliki broj kopija prvi put. Čak i iskusni profesionalci ponekad neispravno postave posao printa i, na primjer, neki od rubova letka nisu isprintani.

    Prilikom postavljanja printa odaberite razlučivost (DPI) od najmanje 600 DPI. Kod niže vrijednosti postoji opasnost od lošije kvalitete otisnutog materijala.

    Dobro pogledajte tisak da vidite razlikuju li se boje na papiru od onih na monitoru. Printer koristi takozvani CMYK način rada u boji, koji - za razliku od RGB načina rada koji koriste zasloni - ne može miješati sve boje. Posebno je problem sa svijetloružičastim, zelenim i narančastim nijansama. Više o ovom problemu (i mogućim rješenjima) pročitajte u članku o RGB i CMYK paletama boja. Ako izrađujete dvostranu posjetnicu ili letak, ne zaboravite odabrati dvostrani print za probni print.

    Oštar print

    Za print promotivnih materijala preporučamo korištenje inkjet printera, koji daje kvalitetniji tisak za grafički rad od laserskih uređaja (pogledajte članak o razlikama između laserskih i inkjet printera).

    Troškovi printa inkjet uređaja su nešto viši od onih laserskih uređaja, ali ih možete smanjiti korištenjem tzv. alternativnih tintnih uložaka.

    Slični članci

    3 minute čitanja

    RGB vs. CMYK: kako postići najbolje rezultate printanja?

    Zamislite da printate važnu prezentaciju za sastanak. Naizgled ništa teško - samo upišite print. Ali onda primijetite da se boje na tiskanim materijalima ne podudaraju baš. U usporedbi s izvornom datotekom, oni nisu tako svijetli i, na primjer, svijetlo zelena iz originala zamijenjena je tamnijom nijansom. Kakvu ulogu u tome imaju modeli boja RGB i CMYK i iznad svega - kako postići iste boje kao na ekranu?

    Cijeli članak »
    5 minuta čitanja

    Laser vs. Inkjet printeri: Koje su razlike?

    Odabirete li printer vrlo vjerojatno se nalazite pred dilemom u vidu odluke između laserskog ili inkjet printera - dva najraširenija tipa printera. No, znate li po čemu se ovi printeri razlikuju, a po čemu su slični? Ako ne, a te stvari su Vam potrebne da biste donijeli odluku, pronaći ćete ih detaljno u sljedećim recima. Nakon što ih pročitate bit će Vam jednom zauvijek jasne razlike između laserskih i inkjet printera.

    Cijeli članak »